EvenimenteÎn urma campaniei „Picătură cu picătură sângele tău, secundă cu secundă viaţa mea” necesarul de sânge a fost acoperit în cinci judeţe din nord-vestul României0000-00-00Campania susţinută de Grupul E.ON, în calitate de sponsor principal, s-a desfăşurat în judeţele: Maramureş, Satu Mare, Sălaj, Alba şi Mureş şi a mobilizat peste 11.000 de donatori, cantitatea totală de sânge recoltat depăşind 5.000 de litri. Campania „Picătură cu picătură sângele tău, secundă cu secundă viaţa mea” demarată în urmă cu doar trei luni şi-a atins scopurile propuse şi anume refacerea rezervelor de sânge din spitalele din nord-vestul ţării, dar mai ales sensibilizarea populaţiei cu privire la problema deficitului de sânge. Astfel, peste 11.000 de persoane din judeţele Maramureş, Satu-Mare, Sălaj, Alba şi Mureş au răspuns afirmativ campaniei de recoltare de sânge, cei peste 5.000 de litri recoltaţi acoperind aproape integral cantitatea necesară la nivel regional pentru perioada de aproximativ trei luni în care s-a derulat campania. La Centrul de Transfuzii Maramureş s-au prezentat în perioada martie-mai a.c. 2.224 de donatori, care au asigurat peste 95% din necesarul de sânge al acestui judeţ, faţă de numai 56% din necesarul de sânge asigurat în perioada similară a anului trecut. În cadrul campaniei s-a realizat un sondaj de opinie printre donatorii de sânge. Cele 25.000 de cărţi poştale editate de E.ON au oferit datele statistice despre grupele de vârstă ale donatorilor, motivele pentru care donează sânge şi sugestii de îmbunătăţire a activităţii din Centrele de Transfuzie Sanguină. „Rezultatele obţinute sunt remarcabile şi reprezintă o dovadă clară a faptului că oamenii devin mai receptivi, înţeleg mesajul campaniei şi, mai mult, acţionează în spiritul unei adevărate solidarităţi umane cu cei aflaţi în suferinţă. Au înţeles că o picătură din sângele donat poate salva o viaţă, viaţa celui de lângă noi. La rândul nostru, în calitate de membri ai comunităţilor, suntem preocupaţi de problemele cu care se confruntă acestea şi ne bucurăm de fiecare dată când vedem că implicarea noastră alături de alte grupuri sau instituţii responsabile contribuie la soluţionarea acestor probleme” a declarat dl. Marc-Daniel BUCK, Director General Adjunct E.ON România. „Campania este una dintre cele mai operaţionale desfăşurată vreodată în Centrele de Transfuzie regionale din nord-vestul României şi una dintre cele mai importante campanii umanitare şi sociale. Fără un partener de talia E.ON eforturile noastre nu ar fi ajuns la rezultate concrete şi la nivelul înregistrat azi. Mulţumim echipei E.ON pentru susţinere şi sugestiile din această perioadă de timp”, a adăugat ziarist Doina MACOVEI, director al acestei campanii din cadrul Grupului Ziariştilor Donatori de Sânge Maramureş. La nivelul judeţului nostru 5000 de donatori au răspuns chestionarului, astfel 76% au răspuns că cel mai important când donează sânge este salvarea unei vieţi, 15% din conştiinţă şi doar 9% o fac pentru bonurile valorice oferite de Centrul de Transfuzie. La întrebarea care este părerea despre donarea de organe 88% au fost de acord, 2% contra din motive religioase sau alte motive, 5% nu cunoşteau subiectul şi 5% se abţin. La întrebarea dacă au donat pentru prima dată 42% au răspuns că da (în urma campaniei), restul fiind donatori fideli, care prima dată au donat pentru cunoscuţi, iar apoi au repetat gestul şi pentru necunoscuţi. La întrebarea ce ar dori să se schimbe la Centrul de Transfuzie 70% au răspuns că vor ca totul să rămână aşa cum este, 10% să se reducă timpul alocat procesului de donare, 5% să se îmbunătăţească comfortul şi 15% să crescă atenţia pe care o dă personalul medical pacienţilor. Totodată au mai menţionat că doresc să fie mai multe scaune de donare, să se dea ceai sau sucuri înainte de donare sau recompensa în bonuri să fie mai valoroasă. Chestionarul a mai relevat faptul că donatorii sunt din toate segmentele de vârstă, de la 18, până la 62 ani, cei mai mulţi fiind în segmentul 25 - 44ani. Sponsorii locali ai campaniei au fost SCM Policlinica Sfânta Maria, AC Helcor, Drumuri şi Poduri SA, Mecanica Sighetu SA, MaraLibris SA, Fortuna Motor Dealer, Bizo Trade SRL, Jersey Transylvania, Provia SRL, Vârsteana Serv SRL, Buciumana SRL, Drusal SA, Atena Lux SRL, Vital SA, Ferma Zootehnica SRL, Mobam SA, Laguna SRL, McDonalds, Fredy SRL, Electica SA şi Camera de Comerţ şi Industrie Maramureş, Primăria Şomcuta Mare, Groşi şi Baia Mare în calitate de parteneri al programului. Doamna director Melania DASCĂL, director CTS Maramureş a mulţumit tuturor în numele donatorilor de sânge şi a oferit diplome de participare la această a III-a ediţie. O reuşită care se va repeta cu siguranţă! Citeşte toate ştirile |
![]() ![]() ![]() |




